Föreläsningar och workshops

Balanserat_Pernilla_Nylund_0597.jpg
 
 

Jag föreläser om mental träning – för dig och dina kollegor, för föreningar, på olika events, för lärare, elever och övriga intresserade. Innehållet varierar, beroende på vad beställaren vill ha. Ofta pratar jag om hur du kan bli mera hållbar och få mer energi, om hur du kan komma närmare dina mål och vad du kan göra för att stressa mindre och leva mer. Vill du bredda konceptet? Då kombinerar du föreläsningen med konkreta övningar - samarbetsövningar, diskussionsövningar, avslappning eller fysisk träning. Hör av dig, så bygger vi ett härligt hel- eller halvdagskoncept tillsammans! 

 
 

Du är vad du tänker

– inspirationsföreläsning om hur du kan må bra med hjälp av mental träning. Din inre dialog påverkar ditt mående. Vad matar du din hjärna med? Låter du självkritiken ta för stor plats? Lär dig att sätta stopp för negativa tankar (som du inte mår bra av). Innehåller hjärnvila och konkreta tips på hur du blir starkare på insidan. Föreläsningens längd: cirka 60-75 minuter.


Bli mera hållbar på jobbet (och hemma!)

– inspirationsföreläsning om hur du kan bli mera hjärnsmart och hållbar och få mer energi. Innehåller hjärnvila och konkreta tips på hur du kommer igång med mental träning. Cirka 60-75 minuter.


Ta din stress till en lägre nivå

– för urtidsmänniskan var stressen någonting bra – stressen har hjälpt oss att överleva i tusentals år. Idag har stressen en annan karaktär. Idag är det främst känslan av otillräcklighet och brist på kontroll som leder till stress och som gör att många stressar sig sjuka. I den här föreläsningen lär vi oss mer om stress. Vad är stress? Vad händer i kroppen? Och framför allt – hur kan man hjälpa sig själv att stressa mindre och leva mer? Med kunskap, självledarskap och stresshanteringsverktyg kan du ta din stress till en lägre nivå. Föreläsning, diskussion och konkreta övningar. Cirka 60-90 minuter. 


Ett starkare jag ger ett starkare team

– föreläsningen för dig och dina kollegor om hur ni kan hjälpa varandra att växa. Flexibel föreläsning med konkreta övningar som utgår från teamets behov och önskemål. Fokus ligger främst på mental träning och kommunikation. Ca 60-90 minuter.


En hållbar livsstil

– inspirationsföreläsning om hur du kan bli starkare på insidan för att fixa livets utmaningar på ett lugnare, tryggare och mer positivt sätt. Innehåller hjärnvila och konkreta tips på hur du kommer igång med mental träning. Cirka 60-75 minuter.


Workshop med fokus på välmående och mental träning

– diskussionsföreläsning för mindre grupper där vi jobbar konkret med förändring och personlig utveckling. Vi jobbar med egna målsättningar och sätter upp nya delmål och vi lär oss att lyfta blicken förbi motgångar och utmaningar i vardagen! Ta med papper och färgpennor. Ca 60-120 minuter.


Teambuilding

– föreläsning om mental träning plus konkreta samarbetsövningar som stärker teamet. Insiktsövningar och peppande övningar där vi lär känna oss själva – och varandra! Exempel på upplägg: 60 minuter föreläsning + paus + 45 minuter samarbetsövningar och 30 minuter diskussion.


Superkombon: Mental träning + fysisk träning

– ett suveränt hel- eller halvdagskoncept där vi börjar med valfri föreläsning om mental träning och fortsätter med fysisk träning ute i naturen! Heldagskonceptet går att kombinera med exempelvis kroppskännedom, andningsövningar eller konkreta samarbetsövningar. Passar utmärkt som Må bra-dag tillsammans med kollegorna. Ta kontakt för mer information och frågor!


Uppdrag: Självkänsla

– för elever och studerande, från lågstadiet och uppåt. Vi fokuserar på den viktiga självkänslan som är grunden för vårt välmående. ”Om ingen annan säger till mig att jag är bra, så behöver jag säga det till mig själv”. Varför? För att jag ska må bra och fungera bättre i min vardag. Innehåller diskussion och konkreta övningar.